Alkotmánybírósághoz fordul az autóklub a biztosítók új díjszabásai miatt
Alaptörvénybe ütközik a kgfb-törvénynek az a része a Magyar Autóklub szerint, amely a bonus-malus rendeletet szabályozza.
Alaptörvénybe ütközik a kgfb-törvénynek az a része a Magyar Autóklub szerint, amely a bonus-malus rendeletet szabályozza.
Megjelent a legfrissebb Magyar Közlönyben az úgynevezett gyorsutakat legalizáló kormányhatározat. A nemzeti fejlesztési miniszternek kell gondoskodnia arról, hogy a mérnökszakma és az autóklub által veszélyesnek tartott úttípus a lehető legkevesebb kockázattal épüljön meg és működjön.
A Magyar Autóklub nagyon örül annak, hogy a kormány fejleszti az úthálózatot, de szerintük a tervezett 2x2 sávos utakat nem szabad gyorsútnak minősíteni.
A Magyar Autóklub a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló törvény módosítását javasolja, mert egyrészt a gazdasági totálkár fogalommeghatározása nincs összhangban a kgfb-ben és a Polgári törvénykönyvben, másrészt versenyjogilag aggályosak a szabályok.
A szerdai kormányülésen téma lesz az útdíjrendszer, és több módosításról is dönthetnek. Elsőrosban a fogyatékkal élők és a nagycsaládosok kedvezményeit üthetik nyélbe, a repülőtérre vezető út díjmentesítéséről nincs szó a Magyar Nemzet értesülése szerint.
A Magyar Autóklub (MAK) támogatja a megyei matricás rendszer bevezetését, viszont az elkerülő és bevezető utakon a szükséges hatástanulmányok megismeréséig ellenzi a díjfizetés bevezetését - közölte az autóklub országos elnöksége csütörtöki ülését követően.
Egyelőre csak a megyei matricás útdíjfizetés bevezetését támogatja a Magyar Autóklub.
A rendőrség mintegy 16 millió forintot szedett be egy tavaly tavaszi akcióban 59 autóstól, akik jogtalanul használták itthon a külföldi rendszámú járműveiket. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tavaly és idén is közel százmillió forint bevétellel számolt ezen a jogcímen. De hogy ezt teljesült-e például 2012-ben, nem tudtuk meg, mert az adóhivatal közlése szerint ezt nem könnyű megállapítani, mivel "a bírságokat egyesével, manuálisan kell leválogatni és ez hosszú időt vesz igénybe", közölték a hvg.hu-val. Az Európai Unió Bírósága szerint egyébként a magyar szabályozás uniós jogokat sért.
Az utóbbi hetekben egyre több autó kereke tört ki kátyúk miatt, főként a főutakon. Változást az hozhatna csak, ha új úthibák nem keletkeznek tömegével a legalább 15 éve teljes körű felújításra váró infrastruktúrán, pénz ugyanis - elegendő - nincs. A Miskolcot Sátoraljaújhellyel összekötő, közel 90 kilométeres főút nagygeneráljára talán már csak 2015-ig kell várni, addig viszont biztosan az marad, ami eddig: folt hátán folt. Vagy kátyúrendszer – ami miatt az Autóklub szerint már jobb volna kimondani végre: katasztrófahelyzet van.
Jelentős pluszkiadást, rengeteg utánajárást, felesleges adminisztrációt hozhat közel kétmillió járműtulajdonosnak jövőre a kormány által tervezett rendszámtáblacsere. A szaktárca a műszaki vizsgára bevitt autók rendszámát cserélné le felmenő rendszerben, és vezetné be az új, területalapú nyilvántartást, indokai szerint azért, hogy megkönnyítse a bűnüldözők dolgát. Az autós érdekvédők szerint a minisztérium indokai hamisak, csak a pénzbehajtást szolgálja a kikényszerített csere.
Parkoló autósokra utaznak a csalók, akik felajánlják segítségüket az autó állítólagos hibájának elhárításában. Újpesten 20 ezer forintot szedtek el egy klubtagtól.
Az autósok is ott lesznek a kerékpáros közlekedéssel foglalkozó munkacsoportban.
A térség államai közül Magyarországon a második legolcsóbb a benzin és a gázolaj – írja a hétfői Népszabadság.
Október végéig adottak lehetnek az új gyorsforgalmiút-kategória bevezetésének jogszabályi és műszaki szabályozási feltételei. Az NFM az idei év évéig elvégzi a már meglévő főutak vagy autóutak esetleg indokolttá váló átsorolását is.
A kormány és rajta keresztül az unió segítségét fogja kérni a Magyar Autóklub az új német autópályadíj-fizetési kötelezettség miatt - közölte a szervezet kedden.
A MAK a megyei matrica bevezetését, mint – az eddigi díjfizetési mód melletti – többletlehetőséget az autósok számára kedvezőnek tartja, támogatja, a településeket elkerülő (mentesítő) és bevezető utak, továbbá a településeken belüli útszakaszok díjfizető rendszerbe vonását viszont ellenzi. Azt javasolják, hogy az érvényes matricával a megyehatárt átlépők számára a legközelebbi lehajtóig legyen díjmentes a közlekedés.
A Magyar Autóklub kifogásolja az M0-s útdíj bevezetésével kapcsolatos egyeztetés és a hatástanulmány hiányát.
Jelentősen csökken az üzemanyagok ára, de a mezőgazdasági munkák, az IMF-tárgyalások körüli bonyodalmak és a nyári utazások ismét feltornázhatják őket. Ezért valószínűleg nem lesz tartós az autótulajdonosok öröme.
A Magyar Autóklub (MAK) a rendelkezésére álló információk alapján nem tartja elfogadható, szükséges és eredményt hozó megoldásnak a dugódíj bevezetését.
Mivel kevés idő maradt a rendőrségnek arra, hogy az új szabálysértési törvényből az állomány minden tagját felkészítsék, nem mindenhol engedték az egyenruhásoknak, hogy helyszíni bírságot szabjanak ki - értesült a hvg.hu. Kovács Kázmér biztosítási szakjogász szerint ha a rendőrök ezt nem tudják teljesíteni, akkor az ő hibájukból kell az autósoknak többet fizetniük.